• Πόσο θα μου κοστίσει;

    Πόσο θα μου κοστίσει;

    Σε αυτή την περίοδο όλο και περισσότεροι επαγγελματίες προσαρμόζουν τις τιμές τους λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση που διανύουμε.

    Ειδικά στη δύσκολη αυτή συγκυρία, η ψυχική υγεία είναι αγαθό που χρειάζεται να είναι προσβάσιμο από όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.

    Στο γραφείο του Athens Therapy οι τιμές διατηρούνται σε προσιτά επίπεδα και εφαρμόζονται ειδικές τιμές με επίδειξη φοιτητικού πάσου ή κάρτας ανεργίας.

  • Πώς καταλαβαίνω τα αποτελέσματα της ψυχοθεραπείας;

    Πώς καταλαβαίνω τα αποτελέσματα της ψυχοθεραπείας;

    «Πρέπει να αποδεχτούμε τα όρια μας, προκειμένου να τα υπερβούμε»

    Albert Einstein

    Τα οφέλη της ψυχοθεραπείας δεν είναι πάντα άμεσα ορατά. Σε αντίθεση με τη συμβουλευτική, δε δίνονται συγκεκριμένες λύσεις στα προβλήματα που μας φέρνουν μέχρι την πόρτα του ψυχοθεραπευτή. Πολλές φορές μπορεί να περάσει καιρός μέχρι ο θεραπευόμενος να αντιληφθεί απτές αλλαγές στη ζωή του. Στα πρώτα στάδια κατά τα οποία δημιουργείται η θεραπευτική σχέση, γίνεται η λεγόμενη δουλειά βάσης, ή αλλιώς χτίζονται τα θεμέλια, τα οποία δεν είναι εντυπωσιακά από μόνα τους, αλλά όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικά είναι για το οικοδόμημα. Καλό είναι ο θεραπευόμενος να γνωρίζει εξ αρχής ότι δεν υπάρχει ένα μαγικό φίλτρο που θα του αλλάξει μονομιάς τη ζωή και αυτό είναι σημαντικό για να μην απογοητευτεί πρόωρα και εγκαταλείψει την ψυχοθεραπεία προτού ευεργετηθεί από τα οφέλη της. Η πρόωρη λήξη της ψυχοθεραπείας είναι δυστυχώς συχνό φαινόμενο και οφείλεται είτε σε ελλιπή ενημέρωση του θεραπευόμενου εξ αρχής για το τι προσδοκίες μπορεί να έχει, είτε στη δυσκολία δέσμευσης και την αμφιβολία από την πλευρά του θεραπευόμενου. Έτσι ακούμε συχνά ανθρώπους να λένε «Το έχω δοκιμάσει, δεν ήταν για μένα». Παρότι υπάρχει πάντα η πιθανότητα κάποιος πράγματι να μη μπορεί για διάφορους λόγους να ωφεληθεί από την ψυχοθεραπεία, συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις η απογοήτευση οφείλεται σε παραλείψεις του θεραπευτή ή μη ετοιμότητα του πελάτη για μια τέτοια διαδικασία.

    Αν ανησυχώ για το αν σημειώνω πρόοδο στη θεραπεία μου και αν έχει νόημα να συνεχίσω, καλό είναι να μοιραστώ αυτή μου την ανησυχία με το θεραπευτή μου. Πολλές φορές ο θεραπευόμενος έχει διαφορετική εικόνα της προόδου του από την εικόνα που έχει ο θεραπευτής. Οι αλλαγές μπορεί να γίνονται σταδιακά και αρχικά να είναι αδιόρατες, π.χ. να μην επηρεάζουν τη συμπεριφορά αλλά τη στάση του ανθρώπου απέναντι σε μία κατάσταση. Αν το θέμα μου είναι η αυτοπεποίθηση, μπορεί να μην έχω καταφέρει να γίνω η ψυχή της παρέας και είναι πιθανό να μην τα καταφέρω ποτέ (σε αυτή την περίπτωση αν το αίτημά μου είναι να γίνω κάτι ανέφικτο, τότε πρέπει να γίνει ένας ρεαλιστικός επανακαθορισμός στόχου), αυτό όμως που μπορεί να έχω καταφέρει είναι να είμαι πιο χαλαρή με τον εαυτό μου, να μου αρέσει περισσότερο όπως είναι και κατ’ επέκταση να αρέσει περισσότερο και στους άλλους όπως είναι. Ενώ λοιπόν μπορεί να μην έχω κάποια εντυπωσιακή αλλαγή σαν άνθρωπος, έρχεται κάποια στιγμή που συνειδητοποιώ ότι είμαι πολύ πιο ικανοποιημένη από τον εαυτό μου και τη ζωή μου σε σχέση με παλιότερα. Μπορεί να κάνω ακόμα την ίδια δουλειά και να έχω τους ίδιους φίλους, αλλά συνολικά έχει αλλάξει η ευχαρίστηση που αντλώ από πράγματα που πριν δε με ικανοποιούσαν. Φυσικά, υπάρχουν και περιπτώσεις πολύ πιο εντυπωσιακών αλλαγών, όπου με τη θεραπεία μπορεί να εκλυθεί προηγουμένως μπλοκαρισμένη δημιουργική ενέργεια που να μεταμορφώσει πολλές πτυχές της ζωής του ατόμου. Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως τον άνθρωπο, το βάθος και το είδος των προβλημάτων του, καθώς και τη διάρκεια παραμονής στη θεραπεία.

  • Γιατί να πάω σε ψυχολόγο;

    Γιατί να πάω σε ψυχολόγο;

    Μπορεί να έχεις ακούσει από άλλους ότι έχουν βοηθηθεί από την ψυχοθεραπεία αλλά έχεις μια επιφυλακτικότητα. Αν είναι κατάλληλη για σένα ή θα απογοητευτείς για άλλη μια φορά. Και μετά τι; Είναι ταυτόχρονα για άλλους ταμπού και για άλλους μόδα. Όσο σκέφτεσαι το ενδεχόμενο να πας σε ψυχολόγο, εξερεύνησε τη δική σου στάση απέναντι στην ψυχοθεραπεία. Να μερικές στάσεις:

    • Είναι μια επιστημονική μέθοδος για να νιώσεις καλύτερα με τον εαυτό σου. Γιατί να παλεύεις μόνος/η σου όταν μπορεί να έχεις βοήθεια από κάποιον που ξέρει καλύτερα;
    • Είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει μόνο τους άλλους. Για μένα είναι πολύ αργά.Ή: Είμαι πολύ διαφορετικός/ή.
    • Είναι κάτι που χρειάζονται οι ψυχοπαθείς/ οι τρελοί/ οι μη φυσιολογικοί άνθρωποι. Δεν είναι για μένα. Θα βρω την άκρη μόνος/η μου.
    • Μπορείς απλά να μιλήσεις στους φίλους σου. Η ψυχοθεραπεία είναι γι’ αυτούς που δεν έχουν φίλους για να τους ανοιχτούν.
    • Δεν είναι καθαρή επιστήμη και έχει αμφίβολα αποτελέσματα. Κανείς δε σου εγγυάται ότι μετά από χρόνια θεραπείας θα είσαι πιο ευτυχισμένος/η.

    Ποια είναι η δική σου στάση; Η στάση σου έχει σημασία γιατί επηρεάζει την απόφασή σου για το αν θα κάνεις το πρώτο βήμα ή όχι. Επίσης θα επηρεάσει και το αν θα παραμείνεις στη θεραπεία, ακόμα κι αν ολοκληρώσεις το πρώτο βήμα. Η στάση σου μπορεί να σαμποτάρει την επιτυχή έκβαση της πρώτης σου συνεδρίας. Αν διερευνήσεις τη στάση σου, βλέπεις ότι είναι παγιωμένη/ άκαμπτη ή μπορεί να αλλάξει;

    Τι σε βοηθάει να αλλάξεις στάση απέναντι σε ένα ζήτημα; Η γνώση είναι ένας τρόπος. Μπορείς να κάνεις έρευνα, να μαζέψεις πληροφορίες για το θέμα που σε απασχολεί και τους διαθέσιμους τρόπους αντιμετώπισης. Το διαδίκτυο είναι γεμάτο πληροφορίες για διαγνώσεις, τρόπους αντιμετώπισης, έρευνες για την αποτελεσματικότητα της ψυχοθεραπείας σε σχέση με άλλους τρόπους αντιμετώπισης του ίδιου προβλήματος. Μάθε και ρώτα πριν αποφασίσεις. Μπορείς να το κάνεις μοναχικά στο σπίτι σου αλλά μπορείς και να ζητήσεις βοήθεια σε αυτή τη διαδικασία. Η επίσκεψη σε ψυχολόγο δεν είναι δεσμευτική. Μπορείς να έρθεις με την αμφισβήτησή σου και να την καταθέσεις, να συζητήσεις και να πάρεις χρόνο να σκεφτείς αν είναι αυτό που θέλεις.

  • Τι διάρκεια έχει η ψυχοθεραπεία;

    Τι διάρκεια έχει η ψυχοθεραπεία;

    Δεν υπάρχει προκαθορισμένη απάντηση. Σίγουρα δε μπορεί να υπάρξει ολοκληρωμένη ψυχοθεραπεία σε λίγες μόνο συνεδρίες. Σκεφτείτε το εξής απλό: Οι συνήθειες και οι συμπεριφορές μας που μας ταλαιπωρούν και δε μπορούμε να βρούμε μόνοι μας τρόπο να τις αλλάξουμε, έχουν εδραιωθεί μέσα από πολλές επαναλήψεις και πολύπλοκες διαδικασίες μέσα στα χρόνια, συχνά ξεκινώντας από την παιδική μας ηλικία.

    Πώς είναι δυνατόν μέσα σε 4-5 συνεδρίες πράγματα που δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ούτε εμείς οι ίδιοι για τον εαυτό μας, να ξεκαθαρίσουν και να αλλάξουν; Χρειάζεται λοιπόν να είμαστε αποφασισμένοι για αυτά που θέλουμε να πετύχουμε και να γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει εύκολη και ανώδυνη λύση.

    Η βελτίωση στην ποιότητα της ζωής μας είναι εφικτή αλλά δεν εναπόκειται μόνο στην ικανότητα του ψυχοθεραπευτή. Εξίσου μεγάλο μέρος της επιτυχίας της θεραπείας εναπόκειται στο βαθμό που ο πελάτης είναι αποφασισμένος για αυτή την αλλαγή και μπορεί να δεσμευθεί σε βάθος χρόνου.

    Προτείνεται ο ενδιαφερόμενος για ψυχοθεραπεία να είναι διατεθειμένος να δώσει τουλάχιστον ένα χρόνο σταθερής δέσμευσης προκειμένου να μπει στο νόημα της ψυχοθεραπείας και να μπορεί να καρπωθεί κάποια από τα οφέλη της.

  • Πώς μπορώ να ξέρω αν ένας ψυχολόγος έχει την κατάρτιση να κάνει και ψυχοθεραπεία;

    Πώς μπορώ να ξέρω αν ένας ψυχολόγος έχει την κατάρτιση να κάνει και ψυχοθεραπεία;

    Είναι σημαντικό πριν από τη δέσμευσή μου να ξεκινήσω ψυχοθεραπεία να είμαι σίγουρη ότι εμπιστεύομαι τον ψυχολόγο με τον οποίο θα κάνω θεραπευτική σχέση. Στα πλαίσια αυτής της εμπιστοσύνης χρειάζεται να γνωρίζω ότι έχει την απαιτούμενη κατάρτιση για να κάνει ψυχοθεραπεία. Δεν είναι κάθε ψυχολόγος ούτε κάθε ψυχίατρος κατάλληλα εκπαιδευμένος να κάνει ψυχοθεραπεία.

    Πριν ξεκινήσω λοιπόν μπορώ να κάνω την έρευνά μου σχετικά με τα επαγγελματικά προσόντα του υποψήφιου ψυχοθεραπευτή μου ή και στην πρώτη μου επίσκεψη να ρωτήσω για την κατάρτισή του. Πέρα από τις βασικές σπουδές στην ψυχολογία, ο κατάλληλα καταρτισμένος ψυχολόγος θα έχει και εκπαίδευση σε κάποια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση.

    Γι’ αυτό λοιπόν δε θα ντραπώ να ρωτήσω γιατί είναι δικαίωμά μου να γνωρίζω τι κατάρτιση έχει ο ψυχολόγος μου και είναι υποχρέωση του ψυχολόγου μου να μου διαθέσει αυτές τις πληροφορίες και να μου εξηγήσει για την προσέγγιση της επιλογής του.

  • Ποια είναι η διαφορά της συμβουλευτικής από την ψυχοθεραπεία;

    Ποια είναι η διαφορά της συμβουλευτικής από την ψυχοθεραπεία;

    Συχνά στις παρεχόμενες υπηρεσίες ενός επαγγελματία ψυχικής υγείας αναφέρονται και τα δύο.

    Πώς ξέρω τι χρειάζομαι;

    Η συμβουλευτική απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα στα οποία αναζητούν λύσεις σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Γίνεται σφαιρική εκτίμηση των παραγόντων που παρεμβαίνουν στο ζήτημα προς επίλυση και η όλη διαδικασία έχει καθοδοηγητικό χαρακτήρα από την πλευρά του συμβούλου. Παρέχονται κατευθύνσεις και εναλλακτικές επιλογές που έχει το άτομο για να αντιμετωπίσει μία κατάσταση.

    Η ψυχοθεραπεία απευθύνεται σε ανθρώπους που αναζητούν μία σε βάθος διερεύνηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών τους και τρόπους να διαχειρίζονται εκ νέου τη ζωή τους. Μπορεί το αίτημα να είναι περισσότερο ή λιγότερο συγκεκριμένο και το άτομο να επιζητεί έναν έλεγχο πάνω σε συμπεριφορές που αντιλαμβάνεται ως δυσλειτουργικές.

    Η διάρκεια της ψυχοθεραπείας είναι μεγαλύτερη σε σχέση με τη συμβουλευτική και απαιτεί σταθερή δέσμευση από τη μεριά του θεραπευόμενου προκειμένου να είναι αποτελεσματική. Στόχος της ψυχοθεραπείας δεν είναι μόνο η διαχείριση μιας συγκεκριμένης δύσκολης στιγμής στη ζωή ενός ανθρώπου αλλά να αποκτήσει τα εργαλεία ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται μόνος του προς όφελός του οποιαδήποτε δυσκολία προκύψει στο μέλλον.

    Υπέρ και κατά:

    Η συμβουλευτική συνήθως ακούγεται λιγότερο τρομακτική και πιο προσιτή λόγω της περιορισμένης της διάρκειας και της σαφήνειας των θεμάτων που καλείται να αντιμετωπίσει. Δεν έχει τόσο μεγάλο βαθμό έκθεσης όσο στην ψυχοθεραπεία και ο συμβουλευόμενος φεύγει συνήθως με συγκεκριμένες επιλογές και λύσεις για το πρόβλημά του. Μπορεί να είναι πολύ επωφελής και απελευθερωτική κυρίως για ανθρώπους χωρίς κάποια βαριά ψυχοπαθολογία. Από την άλλη συχνά η συμβουλευτική σκοντάφτει στα πιο βαθιά θέματα ενός ανθρώπου που μπορεί να εμποδίζουν στην πράξη τη βελτίωση της ζωής του παρότι γνωρίζει τι χρειάζεται να κάνει.

    Η ψυχοθεραπεία έχει μεγαλύτερο βάρος στους ώμους της για πολλούς λόγους. Έχει συνδεθεί με μακρές περιόδους δέσμευσης προκειμένου να υπάρξουν αποτελέσματα (ανάλογα πάντα και με τη θεραπευτική προσέγγιση) καθώς και με βαριά συμπτώματα που χρήζουν αντιμετώπισης. Ο όρος «θεραπεία» μάλιστα παραπέμπει σε ιατρικού τύπου παρεμβάσεις, καθώς και ασθένεια. Η πραγματικότητα είναι κάπως διαφορετική ή ΚΑΙ διαφορετική. Η ψυχοθεραπεία δεν ασκείται απαραίτητα από ψυχίατρο – γιατρό αλλά από ειδικευμένους σε συγκεκριμένες ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις επαγγελματίες. Δεν υπόσχεται ίαση όπως σε μία ασθένεια, αν και στην περίπτωση συμπτωμάτων θέτει σαν έναν από τους στόχους της την υποχώρησή τους. Η χρονική διάρκεια της δέσμευσης μπορεί να συμφωνηθεί από κοινού ανάμεσα στον ψυχοθεραπευτή και το θεραπευόμενο ανάλογα με τους θεραπευτικούς στόχους που θα τεθούν επίσης από κοινού. Επίσης, η ψυχοθεραπεία ενδείκνυται όχι μόνο για δύσκολες συμπτωματολογίες αλλά και για οποιονδήποτε άνθρωπο θέλει να εξερευνήσει τους τρόπους που σχετίζεται, δημιουργεί και αναπτύσσεται και τις δυνατότητες που μπορεί να εξελίξει. Η φύση της δουλειάς που πρέπει να γίνει απαιτεί οικειότητα και μεγαλύτερο βαθμό έκθεσης σε σχέση με τη συμβουλευτική.

    Η εμπιστοσύνη προς τον σύμβουλο – ψυχοθεραπευτή πάντως είναι αναγκαία συνθήκη και για τις δύο περιπτώσεις. Αν δεν ξέρετε τι σας ταιριάζει ή τι σας χρειάζεται μπορείτε να το συζητήσετε με τον ψυχολόγο της επιλογής σας για να σας βοηθήσει στην καλύτερη για σας επιλογή.

  • Τι διάρκεια έχει μια συνεδρία και με τι συχνότητα πρέπει να έρχομαι;

    Τι διάρκεια έχει μια συνεδρία και με τι συχνότητα πρέπει να έρχομαι;

    Η διάρκεια μιας ατομικής συνεδρίας είναι 50 λεπτά ενώ μιας ομαδικής συνεδρίας 90 λεπτά.

    Η συμβουλευτική ζεύγους έχει επίσης διάρκεια 90 λεπτών.

    Η συχνότητα δεν είναι προκαθορισμένη αλλά καθορίζεται κατόπιν συμφωνίας του πελάτη με τον ψυχολόγο.

    Η πλέον συνηθισμένη συχνότητα είναι μία συνεδρία ανά εβδομάδα, αλλά είναι δυνατόν να οριστούν περισσότερες ή λιγότερες συνεδρίες ανάλογα με το αίτημα του πελάτη ή και την εκτίμηση του ψυχολόγου.

FAQ – Συχνές ερωτήσεις

Το όνομα σας

Email

Η απορία σας